Thursday, March 10, 2011

Makanan kucingku keropok yang suci dan bersih

Anak anak kucing ku beruntung sekali dapat tuan macam kami ni, chewah.. Yerlah, dah la dapat makan nasi di campur dgn ikan rebus, pastu dapat gak makan keropok! (kitaorang panggil keropok aje la). Pelikkan bukan ke namanya WHISKAS, macam kat bawah ni, tapi kitaorang bagi makanan WHISKIES pulak.

Yang ni, yang biasa kita salu dengar, Whiskas dengan kucing warna kelabu campur2.


Tadaaa!! ni yang ayah Efa beli, ambik 7kg terus di beli, selalu ayah Efa beli sekilo je. Stok untuk beberapa bulan la nie. Beli 7kg terus lagi murah kot dalam RM45 kalau tak silap berbanding beli sekilo RM7 lebih. Jimat beberapa ringit la jugak. Tapi nama makanan ni ada pelik sikit, Whiskies. Manufactured dari KK, Sabah lagi.




4ekor kucing yang tak sabar nak makan keropok, dari kiri (ceh, macam letak nama kelas je), adidas, kecik, mak pusak dan luguk! ahahah, nama mereka pelik2 kan?? Setiap nama dibagi ada simbolik nya, bukan main letak je.


Sluurrppp, tak sabar nak makan keropok eh! Yang ni namanya Rimo. Satu satunya yang bercolor Orange.




Apa yang efa maksudkan dengan suci dan bersih? Haa, bukan makanan manusia je kena ada cop halal tau, makanan kucing pun ada cop benda alah ni.
.
.
.
.
.
.




Cop suci dan bersih lagi. Huhu. Efa tak tahu la cop ni memang nak kena ada atau tidak, just efa terperasan ada cop begini bagai, selalu tak pernah perasan pun selama ni. Yerlah first time beli makanan kucing sampai 7kg kan. ehehehe



**Mixer suka gila makan keropok ni, setiap kali ada orang pergi dapur, dia akan terjah terus dan mengeowww~~

9 comments:

fLo said...

mek takut pusak!!!! larikkk~~~

Putera Helmei said...

nasib bek mknn kucingnya halal.. jgn ragu2 yer.. cian kucing tu.. hehehe..

shah-kayrul said...

makan kucing pun siap ala cop SUCI & BERSIH lagi

memang berbaloi la kalu 7kg dapat selambak macam tue

AmirFX said...

Kmk dolok ada pusak kaler oren kedak ya.. Kmk org tunggahnya Leman.. Nama penuh suleiman...

Amirrah Zawani said...

whiskies.. whiskas + friskies kot.. hehe!! tgk kucing efa terus rindu kat kucing mirra.. =_=

Redbloodsnow said...

aihhh heyyyy..kejawak da jak pic cdak tgh nunggu kpok ya di bukak. geram kak zie aieeee. nang gerammmm gilak²

muka suma ngegeh². eeee gerammmm. tampa palak sekali, bok tauk..hahahahahaha

wa khairul onggon said...

Nang manjak lah pusak ktk dpt mkn pree bersi dan suci lagik ya.. :)

EyanaNoorAzlan said...

ngeee...sik bgus kopok ya..huhu..pusak mek mati sekor gara2 mkn kopok ya..dktor mdh kandungan garam tggi gilak, lak kopok ya beku dlm usus pusak..then pusak will be..tuttttt...

haylind said...

eyana..pusak ktak krg minum ai,yala molah nya mati..suma brand cat food dr malaysia yg murah2 nang ada garam p mun mampu,bli nok premium mpun la..xda grm..mun kta tok stkt beri yg termampu,trpksa la beriknya mkn nok murah mpun..sik hal berik sidak mkn kopok bergaram aslkn sidak minum byk ai..seimbang bh..kdak pusak kmek,ok jak berik nya mkn whiskies ya..

duit poket

Related Posts with Thumbnails